Katedra marketingu

Katedra marketingu je odborným akademickým pracovištěm, které zajišťuje výuku v příslušných oblastech pro studijní obory akreditovaného bakalářského, magisterského a MBA studia.

Výukové a odborné konzultace (SP/BP/DP)

  • Osobní konzultace a videokonzultace (výuka, písemné práce) s akademickým pracovníkem jsou možné pouze po objednání na daný termín prostřednictvím Rezervační aplikace VŠEM.

Katedra doporučuje

Studijní předměty

Inovační strategie Média a reklamní prostředí
Interkulturní marketing Mediální komunikace
Komunikační strategie Mezinárodní marketing
Marketing Nová média
Marketing II Public Relations
Marketing a marketingová komunikace PR ve sportu
Marketing lidských zdrojů Reklama
Marketing sportovních akcí Reklama a marketingová komunikace
Marketingová komunikace Reklama ve sportu
Marketingová výkonnost podniků Reklamní a marketingová komunikace
Marketingový mix Reklamní strategie
Marketingový výzkum Reklamní strategie a plánování
Masová a mediální komunikace Spotřební chování
Masová komunikace Strategický marketing
Mezinárodní prostředí Trh a spotřeba
  Základy marketingu

 

< zpět

Ing. Aleš Marek, Ph.D.

Ing. Aleš Marek, Ph.D.

Marketing

Absolvent VŠCHT v Praze obor Ekonomika a řízení podniku (2000), diplomová práce na téma „Software na podporu řízení jakosti“. Doktorát dokončil na VŠCHT s disertační prací na téma „Řízení značek moderního životního stylu v kategorii volně prodejných léčiv“ (2008).

Praxe

Pracoval na různých marketingových pozicích ve firmách Wrigley, Reckitt-Benckieser, GlaxoSmithKline, Kraft Foods a Ferrero. Řídil marketing např. těchto značek: Odol-3-dent (strategie, uvedení na trh), Aquafresh, Sensodyne (tvorba kampaně „zubaři“), NiQuitin (uvedení přípravku na odvykání kouření na trh v ČR a SR), Calgon (kampaně s opravářem Bláhou), Quanto, Fidorka, Ferrero Rocher, Raffaello, Tic Tac a další. Specializuje se na spolupráci s praxí. Je spoluautorem tří patentů.

Publikační činnost

  • Marek A., Zubní hygiena pro mladé, Marketing&Media, 7.4.2003
  • Schreier M., Úsměv bez kazů už nestačí,  Marketing&Media , 12. 5. 2003
  • Čechová R., Náhradní nikotinová léčba má u nás slibnou budoucnost. Do tří let by se trh mohl zpětinásobit. Překročí tak miliardu korun, Marketing&Media,  14. 2. 2005
  • Hrazdil J., Trendy: lepší je nekouřit, Zboží & Prodej, 18.5.2005
  • Lysáková J., Zubní pasty se specializují, Zboží & Prodej, 7.8.2006
  • Vlček P., Stále platí, že 60 % kuřáků by chtělo přestat, ale doopravdy to zkusí jen 10 %. Inspiraci najdou v lednu., Marketing&Media,  29. 1. 2007
  • Vlček P.,Tři hráči na malém dvorku, Marketing&Media, 29.1.2007

Televizní a rozhlasová vystoupení

  • Nekuřácké pracoviště, DVD, GlaxoSmithKline, nedatováno
  • Novotná L.,  pořad „HotShot“, TV Praha, 31.12.2004
  • Veberová R., pořad „Závislost na tabáku“, TV Karneval, 16.5.2006
  • Slovenský rozhlas, Pořad o léčbě závislosti na tabáku, 12-2005

Patenty

  • č.300227 Způsob recyklace odpadní pryže
  • č.295005 Způsob mytí sklenic a nádobí v ručních myčkách
  • č.298398 Způsob ošetření a využití kontaminovaných zemin